Tuesday, January 8, 2013

Sydney


インドネシアに行く前にトランジットのためにシドニーにもいったんだけど、やっぱり都会ってどこも雰囲気似てるな〜って思っちゃった。ニューヨークとか東京とかはほんとに大都市だからなんか独特な雰囲気ってあるけど、ただ高い建物があったりすると「似てるな〜」って思っちゃうのよね。でも実はシドニーでは空港で一晩過ごす予定だったから観光するつもりなかったのに、突然友達とオペラハウス見に行きたいよね!って話になってノープランでブラブラしてました。安いバックパッカーも見つけられて、いろんなとこ行けたから満足だったな。夜の6時に着いて、そっから頑張って11時ぐらいまで歩き回ってたけど(笑)こういう思いつきで行動するのもたまには楽しい。

Went to Sydney for transit before flying to Indonesia. Actually my friend and I weren't planning to go around Sydney but as soon as we arrived at the airport, we felt like seeing Opera House so we booked backpacker and walked around Sydney even though we arrived there at 6pm. lol I guess we were walking around until 11pm. Haha, that was fun:) Anyways, I feel like I've been visiting Australia quite often since last year. I went to Brisbane, Sydney, and now I'm planning to visit Alice Springs this year. Well...maybe I should move to Australia after New Zealand aye.

No comments:

Post a Comment