Monday, January 7, 2013

Back to New Zealand!


ついに天国みたいな国ジャパンからニュージーランドへ帰ってきました。正直日本で楽しみすぎて、ほーんと毎日幸せだったからこっちに帰ってくるのは嫌だな〜と思ってたけど、やっぱり日本でちゃんと充電できたからこっちで頑張ろう!って思えます。
うちはど田舎にある大学の寮で住んでるから、日本にある自由みたいなものはあんまりなくて、出来ることも限られてるから、今後の生活のことを考えるとやっぱり日本もいいよなーってつい思っちゃう。海外で住むのが小さい頃から夢だったし、自分の可能性みたいなのをチャレンジできる場所に惹かれるからそういう意味で海外が選択肢に入ってるんだけどね。でももう成人もしたからお金も自分で貯めていかないとだから、やっぱり就活は日本でしようかな〜という感じです。お金が貯まるまで働いて、そこからまた考えようかなって。それに今ニュージーランドで勉強できてる事にまず感謝だしね!
さーて、これからちょくちょくblog更新していこうかな:)

I finally came back to New Zealand from Japan!! I had too much fun in Japan that I didn't even wanna come back here but now I'm ready to face the reality since I've got heaps of energy in Japan :) Haha. I'm so grateful to have amazing friends in my home country so I'm not really feeling so sad here. Well, anyways hope to upload blog more often this year(even though I know there aren't many ppl who are reading this)!

No comments:

Post a Comment